Those five are unemployed penniless workers. Together they win 100,000 Francs with the national lottery. Instead of sharing the money, they buy a ruin and build an open-air cafe. But difficulties come to split their friendly group apart: former wife, police tracking one of them (Spanish republican refugee), jealousy...