Lucien Bourrache, a good looking non-commissioned officer at the Spahis, is used to charm many women. He met Madeleine Courtois at Cannes. She is beautiful and lives in luxury. He lends her a large amount of money, which she loses gambling. Then she drops him. But Lucien is now in love, and once demobilized, he goes to Paris to find her again. But he's not so sexy without his uniform, and Madeleine and him do not belong to the same milieu.