Joan Webster is an ambitious and stubborn middle-class English woman determined to move forward since her childhood. She meets her father in a fancy restaurant to tell him that she will marry the wealthy middle-aged industrial Robert Bellinger in Kiloran island, in the Hebrides Islands, Scotland. She travels from Manchester to the island of Mull, where she stays trapped due to the windy weather. Whilst on the island, she meets Torquil McNeil and as the days go by they fall in love with each other.