Working class couple Antoine and Antoinette dream of a better life. In the midst of constantly fending off the unwanted attention of men, especially the grocer Monsieur Roland, Antoinette purchases a winning lottery ticket. But when Antoine loses their ticket out of poverty, their dreams seem like they'll remain just that.