Philippe, a diplomat's son and good friend of Baines the butler, is confused by the complexities and evasions of adult life. He tries to keep secrets but ends up telling them. He lies to protect his friends, even though he knows he should tell the truth. He resolves not to listen to adults' stories any more when Baines is suspected of murdering his wife and no-one will listen to Philippe's vital information.