Orphee is a poet who becomes obsessed with Death (the Princess). They fall in love. Orphee's wife, Eurydice, is killed by the Princess' henchmen and Orphee goes after her into the Underworld. Although they have become dangerously entangled, the Princess sends Orphee back out of the Underworld, to carry on his life with Eurydice.