George Bird's rather lonely, anonymous existence as an underappreciated seller of farm machinery is jarred when his physician informs him that he is suffering from the rare malady Lampington's Disease, and only has a few weeks to live. Believing he has nothing to lose, Bird resigns his position and withdraws his modest life savings in order to spend his remaining time in a "posh" seaside resort. There he keeps his own counsel about his condition and meets people who live in a world he could never have imagined existed. Incredibly, he finds personal and professional opportunities now open to him that that he never dreamed would be his, but unfortunately, he is no position to take advantage of them, until fate lends a hand.