In an open-air dance hall, the members of Leca's gang are relaxing with their ladies. One of them, Marie, aka "Casque d'Or" (Golden Helmet) meets Manda, a carpenter. Her man Roland belongs to the jealous kind, and Leca himself has his eye on her. A story of love, death, friendship and jealousy during the Belle Epoque.