Irene Girard is an ambassador's wife and used to living in luxury. After the dramatic death of her son, she feels guilty of having neglected him and feels compelled to help people in need who cross her path. One day she offers shelter to a man who is evading justice, and she ends being arrested herself. Her husband, for the sake of social propriety, arranges for a doctor to declare her insane. Irene escapes one prison to enter another, and to reflect on what sort of society she lives in.