Fed up with his wife Blandine, an alcoholic shrew, Paul Braconnier decides to get rid of her. But before taking action, the sly fox first consults a lawyer and skilfully finds out from him about the best way to go about murdering her. Back home, as his wife tries to poison him, Paul stabs her to death. The lawyer, who had talked too much, has no other choice but to have his client acquitted, even though this one cheerfully admits his guilt to the court. Paul returns to his village hailed as the local hero.