Harry Lund is a nineteen-year-old man who meets Monika, a romantic, reckless and rebellious seventeen-year-old, and they fall in love. They leave their families and jobs in their small town, Harry gets his father's boat and they spend the summer together in an isolated island. Monika gets pregnant, and Harry decides to marry her. He grows up, gets a job and returns to his studies, trying to improve their lives and raise their daughter June, while Monika just wants to have fun.