Through her answers to police inspector Corbin's questions, investigating Dr Danieli's suicide, Catherine Racan draws her self-portrait. The ambitious young journalist indeed tells how she got to Paris with Pierre, her tender lover and how she soon got rid of him ; how she met brilliant, powerful newspaper editor Blaise Walter ; how she became the Egeria of young photographer Alain Bergère ; how she came into contact with Dr. Danieli and how he helped her to terminate her pregnancy...