Captured French Resistance fighter Lieutenant Fontaine awaits a certain death sentence for espionage in a stark Nazi prison in Lyon, France. Facing malnourishment and paralyzing fear, he must plot an extraordinary escape, complicated by the questions of whom to trust, and what lies beyond the small portion of the prison they are housed in.