Arsène Lupin, the multifaceted gentleman thief, steals two masterpieces from the President of the Council. Some time later, posing as Monsieur Gilles, a winegrower who is marrying his only daughter, he asks several jewelers to come to his mansion and robs them of their gemstones. The next victims of André Laroche (Lupin's new identity) will be none other than a Maharajah and Kaiser Wilhelm II himself...