For some time now, women coming home at night have been savagely murdered by a mysterious serial killer. Inspector Lagrume thinks he has found the culprit in the person of Barberot, a local butcher. But Maigret, who takes over the investigation, is not convinced. Deep inside himself, he knows the murderer is still at large. But how to trap him ?