Monsieur Hulot's brother-in-law is the manager of a factory where plastics are manufactured. His nephew grows up in a house where everything is fully automated and the boy is raised in a similar fashion. To take away the influence of the uncle on his son, his brother-in-law gets Hulot a job in his factory.