Practising the world's oldest profession in the archaeological walk of Rome's Parco di Porta Capena, the trusting and stubbornly optimistic streetwalker, Cabiria, refuses to lose faith in love. After escaping death by the skin of her teeth, hurt, and momentarily disenchanted Cabiria continues to confront life with a mixture of naivety and arrogance, and one evening, she ventures into the elegant Via Veneto and gets picked up by the suave movie star, Alberto Lazzari. Now, once more, disappointment awaits, and as poor Cabiria preys to Virgin Mary for guidance and a blessing, the man of her prayers, Oscar D'Onofrio, barges into her life after a chance encounter at a vaudeville theatre. But do miracles happen?