Fresh out of prison and hell-bent on revenge, the recently paroled burglar, Maurice Faugel, finds himself, once more, on the run from the police after what should have been a quick and simple robbery. Now, under shady circumstances, everything points to Maurice's former friend and partner-in-crime, Silien: a cold-blooded, stony-faced gangster who has a reputation for being an unscrupulous informer. However, did Silien truly rat on Faugel? After all, in the heart of the ruthless Parisian underworld where one must choose between lying or dying, Silien seems willing to redeem his already tattered reputation, of course, in his own twisted way. In the end, is the so-called honour among thieves nothing but a mere myth?