Well off Andrzej and Krystyna's marriage is at a stage where familiarity breeds contempt, that contempt which is outwardly shown only behind closed doors and only when an incident of some sort sets off one or the other. While driving through the countryside on a Sunday on their way to the lake to embark on an overnight sailing excursion, they almost run over a young male hitchhiker. Despite the antagonism between Andrzej and the hitchhiker, Andrzej offers him a ride as far as the marina. By the time they reach the lake, their antagonism has dissipated enough that Andrzej asks if he would like to join them on their sailing trip. The hitchhiker accepts despite knowing nothing about sailing. As the sailing trip progresses, the antagonism between the two men begins to increase again, fueled on both sides as each strives to be the alpha male. Andrzej needs to show his superiority, while the hitchhiker needs to show that his young age and inexperience, not only with sailing but with life in...