Albert is an inn owner who vowed never to drink again if he and his wife survived the war. They did, and the reformed alcoholic keeps his vow. But times have changed and soon after the war, Albert comes in contact with Gabriel, a young man prone to heavy bouts with the bottle. Gabriel is conflicted over visiting his young daughter in a nearby school and in a moment of nostalgia, Albert takes off with him on one major binge -- and havoc results.