A group of young boys are stranded alone on an island. Left to fend for themselves, they must take on the responsibilities of adults, even if they are not ready to do so. Inevitably, two factions form: one group (lead by Ralph) want to build shelters and collect food, whereas Jack's group would rather have fun and HUNT; illustrating the difference between civilization and savagery.