In the seacoast town of Boulogne, Hélène sells antique furniture, living with her step-son, Bernard, who's back from military duty in Algiers. An old lover of Hélène's comes to visit - Alphonse - with his niece Françoise; he too is back from Algiers, where he ran a café. Bernard speaks of his fiancée, Muriel, whom Hélène has not met. The narrative, like memory and intention, is jumpy, the past obscured by guilt, misperceptions, and missed possibilities. Appearances deceive, things change. As Hélène and Alphonse try to sort out a renewal, everyone seems off-kilter just enough to hint that all cannot end well. Can anyone know another?