In early-twentieth-century middle-Europe, villagers are literally becoming petrified. Although the authorities try to hush the matter up, it is apparent that at the full moon, Megaera, a Gorgon, leaves her castle lair and anyone looking on her face is turned to stone. When this fate befalls a visitor, experts from the University of Leipzig arrive to try and get to the bottom of it all.