Ferdinand Griffon, married to a wealthy Italian wife, has recently been fired from the television station where he worked. His wife forces him to go to a party at the home of her influential father, who wants to introduce him to a potential employer. Her brother brings babysitter Marianne Renoir to take care of their children. Feeling bored at the bourgeois party, Ferdinand borrows his brother-in-law's car to head home. He meets Marianne, who was his mistress five years ago and insists on calling him Pierrot, and offers to take her home. They spend the night together and he learns that she's involved in smuggling weapons. When terrorists chase her, they decide to leave Paris and his family behind and go on the run, on a crazy journey to nowhere.