Alessandro, a young epileptic with paranoid inclinations, decides to relieve Augusto, the only sound brother, from the burden of a numerous family plagued with hereditary diseases. After a first aborted attempt, the dreadful series of accidents/murders is started by pushing the blind mother into a ravine. Then comes the turn of Leone, the idiotic brother. Will Alessandro be able to bring to completion his obsessive project ?