This is the story of a donkey and the somewhat difficult life it leads. During a summer holiday, the baby donkey is a child's pet but when they return home, it begins it's life of misery. It works as a farm animal, pulling a delivery cart and working as any manner as various owners require of it. Meanwhile, the young girl who first acquired Balthazar as a pet grows up, only to be badly treated herself by an indifferent and selfish boyfriend.