Based on the 1951 Ray Bradbury novel of the same name. Guy Montag is a fireman who lives in a lonely, isolated society where books have been outlawed by a government fearing an independent-thinking public. It is the duty of firemen to burn any books on sight or said collections that have been reported by informants. People in this society, including Montag's wife, are drugged into compliance and get their information from wall-length television screens. After Montag falls in love with book-hoarding Clarisse, he begins to read confiscated books. It is through this relationship that he begins to question the government's motives behind book-burning. Montag is soon found out, and he must decide whether to return to his job or run away knowing full well the consequences that he could face if captured.