Paul is young, just demobbed from national service in the French Army, and disillusioned with civilian life. As his girlfriend builds herself a career as a pop singer, Paul becomes more isolated from his friends and peers ('the children of Marx and Coca Cola', as the credits announce) and their social and emotional politics.