Antoine Doinel joined the army but has just been discharged. The film tells his reunion with Christine Darbon, the girl he was in love with before the beginning of the film, and his adventures in his jobs : first as a night watchman, then as a private investigator, especially during one investigation within Mr Tabard's shoes-shop... Mme Tabard is so fascinating...