Claude is a Jew. Because of the risks of an arrest (France is occupied by the Nazis), his parents send him away to an elderly couple in the country. Pepe, the husband, is a Petain supporter and a anti-Semite, but he does not know about Claude's religion. The film is the story of their growing mutual affection.