Thirty-four year old engineer Jean-Louis has just started a new job in Clermont. He leads a relatively solitary life not knowing anyone in town besides his work colleagues, he who has made a conscious decision that they should not become his de facto friends just because they work together. His choice not to socialize in town is due also in part to his situation and needing to make the long daily commute to/from Ceyrat where he currently lives. He has had his fair share of women over the course of his adult life, he now choosing to adhere more closely to his Catholic beliefs in approaching romantic and sexual relationships with women solely in the goal of love and marriage. Although not knowing her or having talked to her, he believes the pretty blonde he sees at church at Sunday morning services is the woman destined to be his wife. Within this situation of his new life, he has lately been reading the writings of Blaise Pascal, the mixture of mathematics and Catholicism in particular...