Luca regularly visits her bedridden mother-in-law. Luca's husband, János, has been arrested on a trumped up political charge, and Luca does not know if he is still alive. Luca hides this from his mother by making up letters purporting to be from János who is directing a big film in New York. Luca discovers that János is alive, and is dismissed from her teaching job because of her husband. The dying mother anxiously awaits the return of her son from New York.