A few decades after the destruction of the Inca empire, a Spanish expedition leaves the mountains of Peru and goes down the Amazon river in search of gold and wealth. Soon, they come across great difficulties and don Lope de Aguirre, a ruthless man who cares only about riches, becomes their leader. But will his quest lead them to "the golden city", or to certain destruction?