As unusual, eccentric, and bizarre vignettes of mundane and seemingly innocuous conventions of our social and private lives success one another, somehow, Napoléon Bonaparte's troops, earthly monks, dangerous snipers, and the peculiar disappearance of a beloved one metamorphose into banal instances of our daily existence. With this in mind, under those surreal circumstances, the abnormal becomes normal, the obvious transforms into something unclear or even invisible, and the extraordinary transfigures into ordinary. But, are things always black and white? How real is the haunting spectre of liberty?