Orson Welles' free-form documentary about fakery focusses on the notorious art forger Elmyr de Hory and Elmyr's biographer, Clifford Irving, who also wrote the celebrated fraudulent Howard Hughes autobiography, then touches on the reclusive Hughes and Welles' own career (which started with a faked resume and a phony Martian invasion). On the way, Welles plays a few tricks of his own on the audience.