Luchino Visconti's last film based on a novella by Gabrielle d'Annunzio is a haunting account of aristocratic chauvinism and sexual double standards in turn of the century Italy. Giannini as the psichotic husband whose lust cannot be satisfied. Antonelli as his sensitive and tormented wife and O'Neil as cunning possesive mistress.