Black comedy about solitude and the dehumanization of the modern world, through the adventures of three men. First introduced is Alphonse Tram, an unemployed young man. His only neighbour is the police chief-inspector Morvandieu. Then a third man appears: he is Alphonse's wife's murderer... Bizarre and unreal.