A Polish contractor, Nowak, leads a group of workmen to London so they can provide cheap labor for a government official based there. Nowak (Irons) has to manage the project and the men as they encounter the tempations of the West and loneliness and separation from their families. Nowak is the only one of the group who speaks English, and he uses this as a tool over his team. When the unrest in Poland leads to a military takeover, Nowak is faced with a much more difficult situation than he expected.