On a movie set, in a factory, and at a hotel, Godard explores the nature of work, love and film making. While Solidarity takes on the Polish government, a Polish film director, Jerzy, is stuck in France making a film for TV. He's over budget and uninspired; the film, called "Passion," seems static and bloodless. Hanna owns the hotel where the film crew stays. She lives with Michel, who runs a factory where he's fired Isabelle, a floor worker. Hanna and Isabelle are drawn to Jerzy, hotel maids quit to be movie extras, people ask Jerzy where the story is in his film, women disrobe, extras grope each other off camera, and Jerzy wonders why there must always be a story.