Munich, 1955: A sports journalist meets Veronika Voss, an UFA actress who supposedly had an affair with Goebbels. Now declining, Voss is kept by her "kind" doctor, Dr. Katz, supplying her house, food, clean clothes and her favourite: morphine. Voss, trying to come back towards the cinema, cannot perform an absurdly simple scene, but it attracts the attention of the journalist, who suspects that something's very wrong regarding her doctor.