After the death of Jean Cadoret, his wife has returned to the life of opera singer and his daughter Manon has grown up and become a gorgeous lonely shepherdess. Ugolin is now a thirty year-old wealthy bachelor planting carnations. His grandfather Cesar Soubeyran presses him to get married to carry the name of their family since he is the last man alive. When Ugolin sees Manon on the fields, he falls in love with her. One day, Manon plots revenge against Ugolin and Cesar and the whole town is in despair.