Visible only to those like them and to human children, Damiel and Cassiel are two angels, who have existed even before humankind. Along with several other angels, they currently wander around West Berlin, generally on their own, observing and preserving life, sometimes trying to provide comfort to the troubled, although those efforts are not always successful. Among those they are currently observing are: the cast and crew of a movie - a detective story set in WWII Nazi Germany - which include a sensitive and perceptive Peter Falk; an elderly man named Homer looking for eternal peace; and the troupe of a financially failing circus, which has closed early for the season because of those financial problems. One day, Damiel tells Cassiel that he wants to become human, to feel not only the sensory aspects of physical beings, but also emotional aspects. He embarks on this thought with the full realization that there is no turning back if he decides to do so. His thoughts are largely ...