Twelve-year-old Antoine falls profoundly in love with a voluptuous but suicidal hairdresser, a formative experience he never forgets. Much later in life, he seeks to repeat his romance by marrying Mathilde - also voluptuous and also a hairdresser - with whom he forms an intimate and consuming relationship in an attempt to blot out the miseries of this world from their lives.