A description of Romania before Ceausescu's downfall, through the story of Nela. Daughter of a former colonel of the Securitate, the romanian political police. She refused to become as her sister, an agent of this Securitate, and lives with her father. After he died, she leaves Bucarest, and ends up in a little town, where she meets Mitica, a surgeon, another herself, laughing of everything.