This Ken Loach film tells the story of a man devoted to his family and his religion. Proud, though poor, Bob wants his little girl to have a beautiful (and costly) brand-new dress for her First Communion. His stubbornness and determination get him into trouble as he turns to more and more questionable measures, in his desperation to raise the needed money. This tragic flaw leads him to risk all that he loves and values, his beloved family, indeed even his immortal soul and salvation, in blind pursuit of that goal.