Gilles and Christine a boy and a girl live in the outskirts of Paris, their families are ineffective and distant and they lead a purposeless life. They steal some records in a supermarket but she is caught and sent to a nursing home by force by her parents. She escapes and follows Gilles to a house where some other youths live. They then decide to go south: Christine has been told there is a commune there, where artists live. So they head south sleeping rough...