In a village in the Southwest of France, 1962. Maite and Francois are 18 years old. They are friends, not lovers. In Francois's classroom, there are Serge, whose brother has just married to try to escape from the war in Algeria, and Henri, a pied-noir (Algerian-born Frenchman). Francois and Serge will have a homosexual relationship, but Serge wants to marry his brother's wife...