Karol (Polish) marries Dominique (French) and moves to Paris. The marriage breaks down and Dominique divorces Karol, forcing him into the life of a metro beggar and eventually back to Poland. However, he never forgets Dominique and while building a new life for himself in Warsaw he begins to plot.