Romania in the 1920s. Marie-Thérèse Von Debretsy (Dame Kristin Scott Thomas) refuses the advances of her husband's commanding officer. As a result, the cosmopolitan family is reassigned to a dark and dangerous outpost on the frontier between Bulgaria and Romania where their relationship and humanity are severely tested.