João de Deus is the manager of an ice-cream shop owned by an ex-prostitute, Paraíso dos Gelados (Ice-Cream Paradise). Through a unmoved desire of perfection, he seeks, through cleansing and purity to attain heaven. The surrounding world, however, does not comply with his decaying vision of lust and decay as a way of achieving his purpose.